onsdag 30. juli 2014

Sommer og sol

Ja, en sommer som denne kan jeg knapt nok huske.. om det sier mest om min hukommelse eller hvor sjelden vi har så fine somre.. tjaaaa... :-D





Noen glimt fra deilige feriedager på 'perleøya', tidlig på sommeren.

Far i huset fikk gått noen turer til Gammelveten og lada opp batteriene før Landsskytterstevnet, ungene hadde late dager og venner å være sammen med, og mor fikk slappet av med lesestoff, strikketøy og en god prat med venner og slekt! Deilig!!

Hjemme igjen er det fortsatt late dager for ungene, men for oss voksne er det litt mer å henge fingrene i...

Gubben blir plutselig dobbeltarbeidende i sommervarmen, med vanlig jobb på dagtid og "bånn pinne" med forberedelser til Landsskytterstevnet på ettermiddags- og kveldstid. I skrivende stund er det kun få dager igjen til det smeller (bokstavelig talt), og godt er det! :-)

Mor vanner planter både på jobb og heime.. hvis noen lurer så kan jeg informere om at Hortensia trenger MYE vann når de står i drivhus som holder godt over 30 plussgrader... :-P  Da blir det ikke bedre av at vanningsanlegget går amok i varmen!  Men, med en tålmodig sjef som tar telefonsupport fra ferie i Danmark og en flott elektriker som stiller opp med verktøyskrinet to dager på rad, så gikk det bra!! :-)

 Da er det ikke mye "pift" igjen til kreative sysler på ettermiddager og kvelder, men litt strikking....









... det blir det jo alltids tid til!! :-)

Noen få tags har det også blitt:







Og to sommerlige kort:



 Hos Linda på årets 'jul-i-juli-scrappetreff'' fikk jeg laget to AJ-sider, merket at det var lenge siden jeg hadde hatt skikkelig gang på scrappesakene, men det var et veldig koselig treff!



Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å ta en ukes ferie heime i trivelige Trøndelag sammen med jentene rett før skolestart! :-)


Ha en fortsatt riktig goood sommer alle sammen!!





2 kommentarer:

  1. Lekker farge på tåneglene! Skikkelig fresh sommerfarge. Flotte bilder fra perleøya og koselig oppdatering ellers. Hortensia trenger mye vann utendørs også når det er 30 graders varme ;) Men hu lever ennå, Georgine den første og :) Ha ei flott ferieuke heim, fortsatt god sommer ønskes fra meg

    Sees plutselig :)

    SvarSlett
  2. Ser ut som du har hatt en kjempefin sommer. Masse flotte bilder ,strikketøy, art journal, tagger og mere til. Har ikke vært så kreativ som deg jeg.
    :)

    SvarSlett